Πάγια θέση του ομίλου Toyota είναι ότι η ηλεκτροκίνηση δεν πρέπει να αποτελεί μονόδρομο για την επίτευξη του στόχου μιας συνολικά κλιματικά ουδέτερης αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς όπως έχουν εκφράσει στελέχη της σε κάθε τόνο θα πρέπει να υπάρξει ένα μεγάλο μεταβατικό διάστημα προκειμένου η μεταπήδηση στην ηλεκτροκίνηση να μην γυρίσει «μπούμερανγκ» και ούτως ώστε να διευθετηθούν μια σειρά από ζητήματα από την η προμήθεια πρώτων υλών για τις μπαταρίες και την παραγωγή ενέργειας έως την παραγωγή των αυτοκινήτων αυτή καθ΄αυτή, για να μην υπάρξουν πισωγυρίσματα και το αποτέλεσμα να είναι ουσιαστική κλιματική ουδετερότητα για την αυτοκίνηση.
Να τονιστεί ότι η παραπάνω άποψη έχει επικριθεί αρκετές φορές από την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο, θεωρούμενη ως παρελκυστική εν συγκρίσει με την ηλεκτροκίνηση από μέρους της Toyota η οποία όμως πλέον κάνει ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα προς την αμιγώς ηλεκτρική κατεύθυνση, δημοσιοποιώντας ένα φιλόδοξο σχέδιο εν συγκρίσει με την εξέλιξη μπαταριών σε υφιστάμενες αλλά και νέες τεχνολογίες με απώτερο σκοπό την παραγωγή μπαταριών στερεού τύπου.
Πρώτος σταθμός της νέα στρατηγικής της Toyota θα αποτελέσει η εξέλιξη μιας νέας γενιάς μπαταριών λιθίου με προσφερόμενη αυτονομία που θα φτάνει έως και τα 965 χλμ.
Αν το συγκεκριμένο μέγεθος ακούγεται κάπως υπερβατικό, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Toyota αυτό θα καταστεί εφικτό ήδη από το 2026 ενώ το μοντέλο που θα υποδεχτεί πρώτο την συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι ένα αυτοκίνητο με τα σήματα της Lexus.
To επόμενο στάδιο των σχεδίων του ιάπωνα κατασκευαστή εν συγκρίσει με την εξέλιξη των μπαταριών θα υλοποιηθεί μεταξύ 2026-2027 και προβλέπει την κατασκευή μπαταριών λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου δύο πόλων οι οποίες, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα συμβάλλουν στην μείωση του κόστους παραγωγής των συστοιχιών έως και κατά 40%, οδηγώντας, σε δεύτερο χρόνο -από το 2028- σε εκ νέου αύξηση της προσφερόμενης αυτονομίας έως και 10%.
Εκτός από τις νέας γενιάς μπαταρίες, η Toyota θα εξελίξει και μια νέα α...